smaj

Alla inlägg under juli 2010

Av Maria - 30 juli 2010 08:19

Är nu klar med min mjuka goa sjal. Väldigt skön att vira om sig nu på sommarkvällarna. Färgen är otroligt fin också tycker jag. Jag är helnöjd.  Stickat hålmönster på längden så att det bildar ränder.


               

Av Maria - 25 juli 2010 17:22

Är nu klar med mina egna glada sockar. Superfina tycker jag då de olika färgerna får bli där det blir.....helt okontrollerat. Vackert och roligt att de två sockarna är helt olika i färgerna men ändå ett par. Mycket sköna också, stickade i entrådigt ullgarn.     


Av Maria - 24 juli 2010 09:23

Mönstret är så roligt att sticka så det blir fler par glada sockar. Så här se de två paren ut som är klara. Ett par var till mina två döttrar som här poserar i bild men sina glada fossingar. Provades en sommarkväll då vi hade 25 grader varmt förra veckan......men man kan ju sticka sockar i sommarvärmen.....mycket avslappnande aktivitet på semestern . Håller på med ett par till som jag själv ska ha.

    

Av Maria - 8 juli 2010 23:36

De färgglada sockarna gick fort att sticka, det var ett roligt och lätt mönster. Fick till färgkombinationen ganska bra trots att det var restgarner.

Ska sticka fler sådana för dessa lär jag ju inte få ha ifred. Döttrarna vill absolut ha dom det är jag övertygad om. Gratis mönster från http://www.garntorpet.se/

  

Av Maria - 4 juli 2010 18:58

Hittade ett gratis mönster på ett par strumpor på GarnTorpet.  Restgarn från min färgglada kofta som jag bloggat om tidigare ska räcka till ett par. Gillar att skaftet är lite kort, 10 cm bara. Jag tror att man kommer att bli glad att se dessa strumpor. Ska försöka göra dom likadana i meleringen/färgmönstret som blir.



PELARGON!!!! Ja, det hade ju dom äldre alltid när jag växte upp så den blomman har väl aldrig legat på min favoritlista direkt. Men jag har ju också blivit äldre nu , och till min fasa har jag faktiskt börjat gilla den blomman.

Se bara så fin den är som står på min altan i år. Den gillar sol och är mycket lättskött. Visst är den fin?

   

     

Av Maria - 1 juli 2010 23:30

Jag och min minsta dotter behövde lite tid för oss själva och köpte oss en sista-minuten-resa. Vi hamnade på Rhodos i en by som heter Lardos. Ett bra val för oss då det var otroligt lugnt och skönt, vilket vi gillar båda två. Sol, bad, umgängne, ensamhet, mat och mycket stickning. Med andra ord en skön och avslappnande semester för mig. Tog men bäbiströjan och hade väl inte trott att det skulle bli så mycket stickning men det blev det. Har nu bara halsringningen kvar att sticka. Så såg den ut när ärmarna precis kommit på rundstickan. Fina runda stenar från stranden fick hålla ut tröjan så man ser den i sin helhet.


Här är ett litet kollage på bilder från Rhodos. Sara är 13 år och en lugn och fin tjej. Ska börja högstadiet till hösten och ser fram emot det. Men det är också en tid i livet då mycket är jobbigt. Så denna veckan hade vi mycket tid tillsammans och det har varit väldigt bra för oss båda.


      

Har plockat många fina stenar på stranden som vi tog med hem som vi ska göra något fint av.

  



Ovido - Quiz & Flashcards