smaj

Direktlänk till inlägg 5 januari 2010

2009

Av Maria - 5 januari 2010 19:02

Sitter och funderar på vad som hände 2009 i mitt lilla liv? Jo, en hel del faktiskt detta berodde på att jag fyllde 50 år. Är numera "50+are"......Här är några av mina händelser som jag gärna delar med mig av:

Att fylla 50: Hur skulle jag fira det? Ska jag fira det? Jo, det ville jag faktiskt. Började med att köpa mig och sambon nya sängar. Började få ont i en axelled och den gamla sängen var för hård. Tyckte jag var värd en ny riktig säng som jag omsorgsfullt provade ut. Det kostaden en slant men det var det värt, min present till mig själv :). Hade öppet hus och fick en massa fina blommor, smycken och några upplevler i present. Bl.a en valfri behandling på Spa.....underbart skönt och lyxigt. En biljett till Champions of Rock konsert med Queens största hits och framförda av den suveräne musikalsångaren Peter Johansson. STANNA UPP HÄR OCH LÅT DIG SVEPAS MED I DENNA GOA MUSIK.....FORTSÄTT SITT OCH SURFA OCH LYSSNA OCH NJUT. Länk till riktiga Queen http://www.youtube.com/watch?v=zBUJztI884M&feature=related och till Peters Queene låtar http://www.youtube.com/watch?v=owONnwDuERg&feature=related

Åkte till Trollhättan i oktober till min ungdomskamrat och vi gick tillsammas och lyssnade på detta. Gissa om det var bra.....ett band som vi lyssnade en del på i vår ungdom tillsammans också faktiskt. Sån´t gillar jag.....musik berör.

Senare i oktober blev det mer musik.  Åkte tillsammans med mina närmste tjejkompisar till okänd ort och med mig hade jag ett litet bagage som det stod på inbjudan att jag skulle ha. Det bar iväg till Göteborg och "Ladys Night". Bland det tokigaste jag varit på!!! Tänk er hela Skandinavium fyllt med tjejer i alla åldrar som bara skriker och stampar i golvet så fort en karl visar sig på scenen . En underlig och häftig upplevelse faktiskt. Riktig kul tjejkväll. Här är en länk till slutnumret i den showen: http://www.youtube.com/watch?v=fkHoT5Xi0Q0

På jobbet var vi 3 som fyllde 50 detta åt. Vi gick till en restaurang en kväll där vi  delades vi in i 3 lag och lagade var sin rätt. Det blev en 3-rätters måltid till alla till slut. Kul att laga mat ihop så.

Gick även på en föreställning med Labero.....och blev totallurad!! Man fattar ingenting....hur gör han???

På handarbetssidan sydde jag en balklänning under våren,tog god tid på mig för att den skulle bli bra. Noga planering och gott om tid blev ett lyckat resultat faktiskt. Ont om tid ger stess och då blir det bara fel. Klänningen skulle min dotter ha till studentbalen i juni månad. Kom undan med ca 600 kr för klänningen som går att använda till "finare" fester då den inte är lång. Den är jag mycket nöjd med och stolt över att ha gjort. Sedan har ju mitt stickintresse kommit tillbaka med bravur.....kolla in bloggen i övrigt. Har minst en stickning på gång hela tiden......

På jobbfronten har det ju varit roligare. Är väl i ett vägskäl...vad vill jag göra de 15 år jag har kvar att jobba? Vill jag jobba? - NEJ! skulle gärna gå i pension NU!! Vad är det för mening med det jag gör, tycker och tänker....vem bryr sig om det i framtiden? Men jag hoppas detta går över eller att jag hittar ett nytt jobb som får igång mig igen.

På hundfronten har det däremot varit mycket roligare men jobbigt också. Fast hunden och vi har haft motgångar så känns det trots allt utvecklande och roligt. Detta tror jag beror nog på att vi gått in i hundägarrollen med den inställningen att vi ska lära oss, vi kan inte allt då vi aldrig varit hundägare förrut. Jag tror att kulmen är över och att vi nu är på väg in i en rolig period med vovven. Vi ska fortsätta träna och öva så vi får ett bra liv ihop. Hunden har öppnat så många nya dörrar för oss som är så spännande, vilket jag tycker är toppen. (Troligtvis därför jag tröttnat på mitt jobb tror jag).

På träningsfronten är det sämre sedan tidigare. Hinner inte alltid gå till Friskis och Svettis som jag brukar. Hittar ofta på annat som tex hundpromenad eller handarbete. De ger ju inte lika mycket fysträning vilket jag faktiskt behöver för att både hålla mig i god form, hålla vikten och bli piggare. Det är bara fakta att en hundpromenad inte ger mig lika mycket fys.träning som jag behöver, men det är många gånger roligare.

Summan av kardemumman är att 2009 var ett händelserikt år och mycket positivt hände, och det är jag så tacksam för.





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 28 juli 2012 23:46


Denna blogg avslutas här men fortsätter i en annan ny blogg. För er som vill fortsätta följa mina stickalster och lite till får göra det på denna länk: HUND & HANTVERK     ...

Av Maria - 24 juli 2012 06:53

Köpt en virkbok denna gång som bara handlar om fyrkanter. Testar också nu att göra inlägg med androiden. ...

Av Maria - 23 juli 2012 18:40


I år har jag satt physalisfrön och lyckats få en stor planta som trivs bra på vår inglasade altan. Jag tycker det är en jättegod liten frukt och helst då kylskåpskall. Har tagit bild  på frukterna med solljus som lyser igenom skalet. Där kan man se h...

Av Maria - 24 maj 2012 08:34

Hittade ett nystan i ett härligt bomullsgarn i många läckra färger på rea i en affär i stan. Garnet heter Katia Bombay och finns i flera olika färger vilket jag misstänkte och Googlade på det. Fann då bl.a denna länk där man kan se alla plus fler sor...

Av Maria - 6 maj 2012 17:59

Då var ett par fingervantar klara som stickats i melerat färgat garn. Detta blir ju inte så bra till fingervantar är väl bara ett erkänna, eller så är det lite kul att fingarna har olika färger. Sköna är dom ialla fall med den tunna fina ullen. Komme...

Ovido - Quiz & Flashcards