smaj

Direktlänk till inlägg 10 februari 2010

HUNDTRÖJA MED MÅNGA FLÄTOR

Av Maria - 10 februari 2010 22:45

Har stickat en tröja till lilla vovven som blev så fin. Mönstret är från Drops och jag har valt det garnet som används i mönstret, Karisma. http://garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php?d_nr=102&d_id=43&lang=se

Det värsta var att sticka alla dessa flätor på rundsticka 40 cm!!!! Mina båda tummar är drabbade av överansträngning och troligvis inflamation pga att basleden varit för mycket inåtvinklad mot handflatan. Men hunden blev ju väldigt nöjd är klart, och vad gör man inte för honom  . Färgen är ju väldigt läcker tycker jag nu och blir sugen på att göra något till mig själv i den färgen. 


 
 
Eva

Eva

12 februari 2010 09:00

Tack för komentaren i min blogg.
om du mailar mej så kan du få mönstret.
Trevlig Helg!

http://urmoderns.blogg.se

 
Eva

Eva

12 februari 2010 09:02

Hej igen ! är nog lite glömsk...ler!
Hundtröjan är ju helt underbart vacker !!
min mail:urmodern@hotmail.com

http://urmoderns.blogg.se

 
Soili

Soili

13 februari 2010 10:46

Hittade hit via stickamera.Vilken tjusig vovve du har,han ser riktigt mallig ut i sin fina tjöja.
Det är lätt att överanstränga fingrarna när man stickar.Det behövs många "fingersträckar pauser"
Hoppas tummarma blir bättre.

http://soanpysslar.blogspot.com

 
Ingen bild

gittan

14 mars 2010 02:56

härlig tröja skamprova att sticka en till min lilla pudel som är ca3månader och röd

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 28 juli 2012 23:46


Denna blogg avslutas här men fortsätter i en annan ny blogg. För er som vill fortsätta följa mina stickalster och lite till får göra det på denna länk: HUND & HANTVERK     ...

Av Maria - 24 juli 2012 06:53

Köpt en virkbok denna gång som bara handlar om fyrkanter. Testar också nu att göra inlägg med androiden. ...

Av Maria - 23 juli 2012 18:40


I år har jag satt physalisfrön och lyckats få en stor planta som trivs bra på vår inglasade altan. Jag tycker det är en jättegod liten frukt och helst då kylskåpskall. Har tagit bild  på frukterna med solljus som lyser igenom skalet. Där kan man se h...

Av Maria - 24 maj 2012 08:34

Hittade ett nystan i ett härligt bomullsgarn i många läckra färger på rea i en affär i stan. Garnet heter Katia Bombay och finns i flera olika färger vilket jag misstänkte och Googlade på det. Fann då bl.a denna länk där man kan se alla plus fler sor...

Av Maria - 6 maj 2012 17:59

Då var ett par fingervantar klara som stickats i melerat färgat garn. Detta blir ju inte så bra till fingervantar är väl bara ett erkänna, eller så är det lite kul att fingarna har olika färger. Sköna är dom ialla fall med den tunna fina ullen. Komme...

Ovido - Quiz & Flashcards