smaj

Direktlänk till inlägg 15 juni 2010

SOMMARGARDIN

Av Maria - 15 juni 2010 07:09

Har inte legat på latsidan då det gäller skapande. Men har inte hunnit blogga om det bara. Brukar alltid dra ner på stickandet mm under sommaren för då blir det mera uteaktiviteter av naturlig själ. Men vi har nu bytt fönster i hela huset så det kändes helt rätt att ta nya grepp då det gäller gardiner i köket. Det fönstret är väldigt brett så jag har oftast haft längder som gör fönstret lite smalare. Men nu tänkte jag ta fram bredden och sy en kappa, i modern tappning, rullgardin. Superenkelt att sy denna modell. Fick pappersrullar i syaffären som jag har rullat upp tyget på. Snoddarna ligger löst rund stång och rulle, och sedan bara ihopknuten.


     

Tyget är också i modern fägr, ljusgrönt och vitt. Passar bra i mitt kök och en färg jag gillar.   

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Maria - 28 juli 2012 23:46


Denna blogg avslutas här men fortsätter i en annan ny blogg. För er som vill fortsätta följa mina stickalster och lite till får göra det på denna länk: HUND & HANTVERK     ...

Av Maria - 24 juli 2012 06:53

Köpt en virkbok denna gång som bara handlar om fyrkanter. Testar också nu att göra inlägg med androiden. ...

Av Maria - 23 juli 2012 18:40


I år har jag satt physalisfrön och lyckats få en stor planta som trivs bra på vår inglasade altan. Jag tycker det är en jättegod liten frukt och helst då kylskåpskall. Har tagit bild  på frukterna med solljus som lyser igenom skalet. Där kan man se h...

Av Maria - 24 maj 2012 08:34

Hittade ett nystan i ett härligt bomullsgarn i många läckra färger på rea i en affär i stan. Garnet heter Katia Bombay och finns i flera olika färger vilket jag misstänkte och Googlade på det. Fann då bl.a denna länk där man kan se alla plus fler sor...

Av Maria - 6 maj 2012 17:59

Då var ett par fingervantar klara som stickats i melerat färgat garn. Detta blir ju inte så bra till fingervantar är väl bara ett erkänna, eller så är det lite kul att fingarna har olika färger. Sköna är dom ialla fall med den tunna fina ullen. Komme...

Ovido - Quiz & Flashcards