smaj

Direktlänk till inlägg 20 mars 2011

STICKHAPPENING

Av Maria - 20 mars 2011 21:03

Varit kulturell idag och besökt Textilmuseet i Borås som bjöd på stickhappening. Tittade på utställningar som fanns, försäljning av fina garner, stickcafé mm. Köpte lite för skojs skull. Ett babymönster som var lite annorlunda gjort och ett bomullsgarn till det. Sedan köpte jag ett ullgarn som är gjort på museet och det ska jag sticka mig en mössa av till nästa vinter.  Har några bäbisar på gång i min vänskapskret och släkt. Det får bli stickat till dessa. 


Detta mönstret är ett stort A2 papper som ser ut så här utvikt på framsidan. 

        

På baksidan ser det ut så här. Det är skrivet i det ritade plagget vad man ska sticka. Roligt faktiskt och väldigt pedagogiskt. 

 

Köpte en liten bok i en bokhandel jag besökte tidigare idag som det fanns många

bra tips på hur man kan använda aviga och räta maskor så det blir ett mönster.  Härvan köpte jag på museet. Gräddvitt ullgarn, jätte fint för 35 kr. 

   

 
 
Pysselfarmor

Pysselfarmor

21 mars 2011 21:32

Vilket "roligt" mönster det där verkar vara. Och snyggt. Snygg färg på garnet du köpte också.

http://pysselfarmor.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 28 juli 2012 23:46


Denna blogg avslutas här men fortsätter i en annan ny blogg. För er som vill fortsätta följa mina stickalster och lite till får göra det på denna länk: HUND & HANTVERK     ...

Av Maria - 24 juli 2012 06:53

Köpt en virkbok denna gång som bara handlar om fyrkanter. Testar också nu att göra inlägg med androiden. ...

Av Maria - 23 juli 2012 18:40


I år har jag satt physalisfrön och lyckats få en stor planta som trivs bra på vår inglasade altan. Jag tycker det är en jättegod liten frukt och helst då kylskåpskall. Har tagit bild  på frukterna med solljus som lyser igenom skalet. Där kan man se h...

Av Maria - 24 maj 2012 08:34

Hittade ett nystan i ett härligt bomullsgarn i många läckra färger på rea i en affär i stan. Garnet heter Katia Bombay och finns i flera olika färger vilket jag misstänkte och Googlade på det. Fann då bl.a denna länk där man kan se alla plus fler sor...

Av Maria - 6 maj 2012 17:59

Då var ett par fingervantar klara som stickats i melerat färgat garn. Detta blir ju inte så bra till fingervantar är väl bara ett erkänna, eller så är det lite kul att fingarna har olika färger. Sköna är dom ialla fall med den tunna fina ullen. Komme...

Ovido - Quiz & Flashcards